1000 ,- KR IGJEN TIL FRI FRAKT!

100% Norsk Nettbutikk 📦Gratis Frakt Over 1 000,-kr 🚚Lynrask Levering I Norge 🤝Over 100.000 Fornøyde Kunder
Til kassen
Totalt: 0,-
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter

Vi anbefaler

Til kassen
Totalt 0,-
100% Norsk Nettbutikk 📦Gratis Frakt Over 1 000,-kr 🚚Lynrask Levering I Norge 🤝Over 100.000 Fornøyde Kunder

Garanti & Reklamasjon

Garanti
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du mottok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Garanti på alle produktene følger produsentens garanti. Denne er normalt minst 1 år. Produsenten garanterer for produktets funksjonsdyktighet i garantitiden. Garantien dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold. Garantien innbefatter normalt ikke deler til produkter hvis den normale levetid er kortere enn den oppgitte garantitiden. Garantien dekker kun selve produktet, ikke eventuelle tilleggsprodukter eller informasjon som kjøperen har tilført produktet.

Ved garantireklamasjon tar du kontakt med vår kundeservice, send gjerne en e-post til billigmarkedet.no@gmail.com med ordrenummer, utfyllende beskrivelse av feilen, og gjerne en kort film eller bilder som får frem feilen. De fleste reklamasjonssaker ferdigbehandles per e-post, men i enkelte tilfeller ber vi om å få den defekte varen i retur, men dette avklares da på forhånd.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig. 

Emballasje ved retur
Om kunden ikke har original emballasje ved reklamasjonssaker har kunden selv ansvar for å finne en passende emballasje som brukes til å sende i retur. Kunden har selv ansvar for at varen ikke blir skadet under frakten. Retur skal sendes på en forsvarlig måte.

Retting eller omlevering 
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel. 

Prisavslag 
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen. 

Heving 
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig. 

Du finner mer informasjon om lovverket her:
Forbrukerkjøpsloven>>
Angrerettloven>>
Markedsføringsloven>>
Personopplysningsloven>>
E-handelsloven>>
Finansavtaleloven>>

Produktet du valgte er lagt i handlekurven