1000 ,- KR IGJEN TIL FRI FRAKT!

100% Norsk Nettbutikk 📦Gratis Frakt Over 1 000,-kr 🚚Lynrask Levering I Norge 🤝Over 100.000 Fornøyde Kunder
Til kassen
Totalt: 0,-
Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter

Vi anbefaler

Til kassen
Totalt 0,-
100% Norsk Nettbutikk 📦Gratis Frakt Over 1 000,-kr 🚚Lynrask Levering I Norge 🤝Over 100.000 Fornøyde Kunder

Salgsbetingelser

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

Innledning:
Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Kontrakten er utarbeidet Billigmarkedet.no og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.

Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.

I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles med relevante lovbestemmelser.

Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning

Selger Firmanavn: Billigmarkedet AS eid av Høydahl holdning AS & Sætherbakken forvaltning AS
Kontaktadresse: Isebakkeveien 47 1788 Berg i Østfold
E-post: kundeservice@billigmarkedet.no
Telefonnummer: 94099092                                       
Organisasjonsnummer: 932 101 033


Kjøper er den person som foretar bestillingen.

Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift.

Alle våre varer sendes i fra vårt lager i Norge. Det kommer derfor ingen ekstra toll og andre avgifter. Eneste er prisen for frakt ut ifra valgt fraktmetode.

Avtaleinngåelse
Et kjøp hos oss betinger at du er over 18 år, har norsk leveringsadresse, gyldig e-postadresse og mobilnummer. 
En ordre er gyldig når ordrebekreftelsen er mottatt av kjøper. Ordrebekreftelse sendes på e-post til adressen du har oppgitt, og du er ansvarlig for at denne informasjonen er korrekt. Ved kjøp hos oss er det implisitt gitt at du godtar å følge Billigmarkedet.no sine salgsbetingelser. Ordren sendes til plukking og forsendelse så snart ordren er gjennomført og bekreftet.

Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og kontroller at ordrebekreftelsen stemmer med bestillingen du gjorde.


Billigmarkedet.no forbeholder seg retten til å kansellere en ordre dersom vi mistenker at din ordre er foretatt i bedrageriøyemed, ulovlig aktivitet eller i uoverensstemmelse med disse betingelser. 

Ordrebekreftelse
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.


Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig. Kjøper skal også se om kontaktinformasjonen er korrekt utført slik at orderen blir sendt til rett adresse.

Utsolgte varer: Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi er utsolgt for en eller flere varer. Ved slike situasjoner kontakter vi deg per e-post og gir beskjed om varen det gjelder, og vi fjerner varene vi er tomme for så du betaler da ikke for varene vi fjerner. Dette er fordi beløpet du handler for kun er reservert frem til vi har sendt varene. Vi sender deg da resten av ordren. Dersom vi er utsolgt for hele bestillingen, kansellerer vi ordren og refunderer hele ordrebeløpet, og gir deg beskjed per e-post om dette.

Betaling
For å handle på Billigmarkedet.no må du være over 18 år - uansett hvilken betalingsmåte du velger.


Alle som handler hos oss uansett betalingsmåte er beløpet kun reservert frem til vi markerer ordren som sendt / utlevert i fra vårt system. Dette gjør at vi kan eventuelt fjerne / endre ordre og det kun er det korrekte beløpet på de varene du mottar, som blir trukket i fra nettbanken din. NB: Som en sikkerhet for deg har vi ikke mulighet til å øke summen på ordrene. Så hvis du vil legge til noe, må det legges inn en ny ordre (Vi prøver så godt vi kan å sende dette samlet. Gi oss gjerne en rask påminnelse om dette, da ordrer blir behandlet innen 24 timer).

Vi bruker Avarda som tredjepartsbetalingsleverandør, de fungerer på lik linje som for eksempel Klarna. Lag deg en bruker på Avarda og få en ryddig oversikt over alle din fakturaer der.

Billigmarkedet.no sine kunder har følgende betalingsalternativer:

Vipps: Du sendes videre til Vipps for betaling, og får en ordrebekreftelse på e-post etter bestilling.
Kundeservice Vipps
Tlf: 24 24 05 10
Hverdager: 08–20 Lørdag: 10–18 Søndag: 11–19

Avarda faktura: Velger du faktura er det ingen fakturagebyr, og fakturaen blir sendt til din e-post med 14 dagers forfall i fra Avarda. Du må angi ditt personnummer da det vil bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for godkjent kredittsjekk er blant annet at du er bosatt i Norge, er over 18 år, og ikke har betalingsanmerkninger. Ved for sen betaling vil et inkassovarsel bli sendt deg i ordinær post eller Digipost med påløpt purregebyr. Dersom inkassovarselet ikke blir betalt innen fristen, vil fakturaen bli overdratt til inkasso. For mer informasjon, se Avarda sine vilkår her; Avarda Vilkår

Avarda delbetaling: Med Avarda delbetaling velger du hvor mye du ønsker å betale hver måned så lenge månedsbetalingen er over minstebeløpet. Se renter og betingelser i kassen. For mer informasjon, se Avarda sine vilkår her; Avarda Vilkår

Avarda Kort: Du har også mulighet til å betale med kredittkort / Mastercard direkte i nettbutikken. Selve transaksjonen går igjennom Avarda uten ekstra kostnader.
Kundeservice Avarda:
kundeservice@avarda.no
Tlf: +47 800 82 300
Man - Tors 8-16, Fre 8-14.30

Levering m.v.
Vår normale leveringstid er 1-3 virkedager.

Dersom du bestiller for over 1000kr per ordre er det gratis frakt. Dersom ordren er under 1000kr tilkommer frakt med 69kr. MERK: Sendinger til hentested (der du selv velger hentepunkt) koster frakten 79 kr. Hjemlevering på døren koster 149kr uavhengig av ordresum.

Når vi har mottatt din bestilling, vil våre medarbeidere på lageret i Sarpsborg pakker og sendes varene med Postnord så raskt som mulig. Du vil motta en sendingsbekreftelse på epost når pakken er på vei. Leveringstid for en sending er normalt 1-3 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder med ekstra stor pågang der vi eller Postnord har stor trafikk, for eksempel rundt jul, samt mandager, da vi også plukker og sender helgens ordre. Vi etterstreber å levere din ordre så raskt som mulig, og oppgitte leveringstider er veiledende.

Ordinære ordre sendes som utleveringssted du har valgt i kassen og du må selv hente pakken din der. Du får hentemelding på SMS og e-post oppgitt ved bestilling. Dersom mottaker er en annen enn kjøper, er det kjøpers ansvar å videreformidle hentemelding til mottaker.
Tunge ordre med kolli over 35 kg kan sendes i flere kolli.


Vi innehar risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Ved Postnord sin servicepakke er dette når pakken er uthentet av deg på utleveringssted, og ved "hjem-på-døren" er det når pakken er overlevert deg fra transportør.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil Postnord gi deg informasjon så fort de har kunnskap om dette, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje. Informasjonen sendes via SMS og e-post fra Postnord.

OBSBilligmarkedet.no er ikke ansvarlig for eventuelle kosmetiske skader som oppstår på emballasje eller esker som ikke forringer produktets kvalitet eller bruksområder. Billigmarkedet.no kan ikke garantere at esker ikke mottas med rifter, skader på hjørner eller andre steder på esken, da dette er noe som må kunne forventes at kan oppstå.

Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.


Angrerett
Angrerettloven gjelder ved alle kjøp du som privatperson gjør i nettbutikken til Billigmarkedet. Angrerettskjema ligger som link i ordrebekreftelsen du får på e-post ved bestilling, og angreretten er 14 dager fra varen(e) er mottatt av deg (jf. Angrerettloven § 21). Det betyr at du innen 14 dager etter at du har mottatt pakken må gi oss beskjed om at du angrer kjøpet. Det kan gjøres til billigmarkedet.no@gmail.com. Deretter har du ytterligere 14 dager på å sende varen(e) i retur til: 

Billigmarkedet AS
Isefossveien 2
1730 Ise


Returkostnadene dekkes av deg som kunde (jr. Angrerettloven § 8). Vi gjør oppmerksom på at dersom du velger å ikke hente ut pakken eller å nekte å motta den, så er ikke dette ensbetydende med å benytte angreretten.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være returnert oss i samme mengde og stand som du mottok det og i original emballasje, sammen med angrerettskjema. Forsegling på forseglede produkter må ikke være brutt og fremstå som nytt.

Ved korrekt gjennomført retur (iht. Angrerettloven) er vi forpliktet til å tilbakebetale det du har betalt for varen(e), men ikke eventuelt fraktkostnaden på orderen. Tilbakebetaling skal finne sted innen 7 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg eller produktet er stilt til rådighet for oss.

Dersom du ønsker å bytte en vare, se punktet for "Retur". 

Vi gjør oppmerksom på at Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jr. Angrerettloven § 5, punkt a).

Undersøkelse av varen.
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.

Fare i forbindelse med elektriske produkter. Hvis du oppdager at elektriske produkter du har kjøpt kan være farlige (varmegang, ta fyr, støt e.l.) må selger informeres så raskt som mulig. Produktet må da returneres til selger for grundigere sjekk og test. Selger står for kostnader i forbindelse med returen og kjøpesummen vil bli tilbakebetalt

Reklamsjon

Retur 
Vi prøver å ha en så rimelig fast frakt som mulig til våre kunder uansett hvor i landet du bor. 
Det medfører at vi ikke kan tilby fri retur og har derfor ikke en egen returordning på produkter hvor kunde ønsker å returnere av egen fri vilje.  
Du står selvsagt fritt til å returnere produkter innen 30dager, etter du har mottatt produktet. På alle ordrer medfølger det et angrerettskjema som kommer på mail når du bestiller. På skjemaet står all info du trenger for å kunne returnere. Har du ikke mulighet til å printe ut angrerettskjemaet så holder det med at du legger med en lapp med navn og ordrenummer. Du velger selv ønsket returmåte og leverandør for returen, men anbefaler sporing på dyrere forsendelser. 
Når vi mottar produktet vil du bli kreditert for de(t) du returnerer, men ikke den opprinnelige frakten som vi allerede har blitt fakturert for av Posten/PostNord. 

Returadresse: 
Billigmarkedet AS
Isefossveien 2 1730 Ise
Tlf: 94099092


Retur grunnet ikke hentet pakke på hentested
Når Det er viktig å passe på at pakker som kommer til hentested blir hentet innen fristen. Alle våre forsendelser er med sporing og hvis du legger inn riktig telefonnummer får du sporing direkte på sms med varslinger. Ofte kan man utvide hentetiden ved å kontakte Posten/PostNord hvis man ikke skulle ha mulighet til å hente. Går den i retur fordi du ikke har hentet pakken får vi et ekstra returgebyr fra fraktleverandør på 199kr.


Kunden er også pliktig til å sjekke at adressen er korrekt oppgitt og at postkasse er merket med samme navn som på orderen. Pakker som blir returnert pga mangler her må kunde dekke fraktkostnaden.
 

Retur grunnet reklamasjon
Hvis du ønsker å returnere fordi du har fått feil produkt, det er defekt eller har mangler og lignende så ta kontakt med oss på forhånd. I slike saker vil du som kunde normalt slippe å returnere produktet eller vi dekker returen så send mail så finner vi en løsning: billigmarkedet.no@gmail.com


Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.


Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt 11.

Kjøperens rettigheter ved mangel
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt 11. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens §46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. (9) Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.(10)

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år. (11)
 

Garanti
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du mottok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

Garanti på alle produktene følger produsentens garanti. Denne er normalt minst 1 år. Produsenten garanterer for produktets funksjonsdyktighet i garantitiden. Garantien dekker normalt ikke feil som skyldes uforsvarlig eller utilsiktet bruk, ytre påvirkninger eller mangelfullt vedlikehold. Garantien innbefatter normalt ikke deler til produkter hvis den normale levetid er kortere enn den oppgitte garantitiden. Garantien dekker kun selve produktet, ikke eventuelle tilleggsprodukter eller informasjon som kjøperen har tilført produktet.

Ved garantireklamasjon tar du kontakt med vår kundeservice, send gjerne en e-post til billigmarkedet.no@gmail.com med ordrenummer, utfyllende beskrivelse av feilen, og gjerne en kort film eller bilder som får frem feilen. De fleste reklamasjonssaker

ferdigbehandles per e-post, men i enkelte tilfeller ber vi om å få den defekte varen i retur, men dette avklares da på forhånd.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig. 

Emballasje ved retur
Om kunden ikke har original emballasje ved reklamasjonssaker har kunden selv ansvar for å finne en passende emballasje som brukes til å sende i retur. Kunden har selv ansvar for at varen ikke blir skadet under frakten. Retur skal sendes på en forsvarlig måte.

Retting eller omlevering 
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel. 

Prisavslag 
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen. 

Heving 
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig. 


Du finner mer informasjon om lovverket her:
Forbrukerkjøpsloven>>
Angrerettloven>>
Markedsføringsloven>>
Personopplysningsloven>>
E-handelsloven>>
Finansavtaleloven>>

 

Personopplysninger (12)
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gi kjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

Les mer om personvern her: https://www.billigmarkedet.no/pages/privacy

Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.13 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

Force Majeure
Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll, som for eksempel naturkatastrofer, flom, streik osv. Billigmarkedet.no kan ikke ta ansvar for konsekvenser forårsaket av elementer utenfor selskapets kontroll.

 

Produktet du valgte er lagt i handlekurven